Które sposoby odchudzania mogą ci naprawdę zaszkodzić?

Nie sposób zliczyć diet, które przez lata przetoczyły się przez kobiecą część populacji. Jednego roku jemy tłuszcze i nic więcej, drugiego nic poza białkiem. Czy to zdrowe? Jaka dieta może szkodzić?

Mało składników, mało kalorii - to szkodzi

Musimy przyjąć do wiadomości, że wszelkie diety restrykcyjne, jednostajne, polegające na spożywaniu tego samego typu pokarmu, które nie są opracowane tak, by zaspokoić wszelkie potrzeby organizmu niezbędne do jego funkcjonowania, nie są dietami zdrowymi ani skutecznymi.

Ich sukces polega jedynie na spowodowaniu szybkiej utraty wagi ciała, nie zmieniając przy tym nawyków żywieniowych odchudzającego się.  Organizm gwałtownie pozbawiony tłuszczów, węglowodanów, witamin, białek, minerałów magazynuje je w tkankach po tym, jak tylko zostaną mu one dostarczone. Stąd efekt jo-jo, gwałtownego przybierania na wadze po zakończeniu kuracji odchudzającej przeprowadzonej za pomocą takiej diety.

Przykro to pisać, ale jedyną skuteczną i zdrową dietą jest tradycyjna dieta jedz połowę, która dostarcza organizmowi wszystko czego ten potrzebuje, a nie ogranicza jedzenia w sposób drastyczny. Dzięki tej diecie zmieniamy nawyki żywieniowe, uczymy się nie podjadać, nakładać mniejsze porcje. Sprzyja temu także słynna dieta 1000 kalorii, która polecana jest nawet młodzieży i osobom starszym.

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły