Jakie są 4 największe mity o odchudzaniu?

Jakie są 4 największe mity o odchudzaniu?
Fot. Facebook

Porad dotyczących odchudzania istnieje tyle ilu ludzi na świecie. W pogodni za idealną sylwetką stosujemy się czasem do zaleceń, które tak naprawdę w ogóle nam nie pomagają. Mówimy, jakie są 4 największe mity o odchudzaniu, w które prawie wszyscy wierzymy.

1. Musisz jeść śniadania

Fałsz. Ta porada jest tak często i dobitnie powtarzana, iż może wydawać się, że opuszczenie jednego śniadania oznacza śmierć w męczaniach. Jak się okazuje śniadania wcale nie przyspieszają metabolizmu, nie sprawiają, że bedziemy chudnąć w oczach. Nie jest też pewne, czy pomimo zjedzonego śniadania nie rzucimy się głodni na obied złożony z czternastu tłustych dań. Jeśli masz ochotę i jesteś do tego przyzwyczajony jedz śniadania, jak najbardziej. Jeśli zaś o 7 rano ostatnie o czym myślisz to tost lub owsianka, nie zmuszaj się do jedzenia i poczekaj, aż zgłodniejesz. Jedzenie śniadań nie rozwiąże wszystkich twoich problemów z wagą.

2. Musisz za wszelką cenę obniżyć swoje BMI

Fałsz. Wskaźnik BMI ma już ponad 100 lat. Od początku był zawodny. Prawdą jest, że ktoś kto dużo ćwiczy jest zazwyczaj dość ciężki. Ciężar jego nie wynika z pochowanego w zakamarkach ciała tłuszczu, lecz z wyrobionych, okazałych mięśni. Dlatego, więc obliczenie, które uwzględnia tylko podział masy ciała przez wzrost nie mówi o człowieku nic. Lepiej po prostu zacząć ćwiczyć i biegać, a nie całymi dniami obliczać swoje BMI i marzyć o smuklejszej sylwetce.

3. Najważniejsze w procesie odchudzania jest picie hektolitrów wody

Fałsz. Cały mit o piciu 8 szklanek wody dzienne/ 2 litrów wody dziennie/ 12 szklanek wody dziennie pochodzi z 1945 roku. Z przeprowadzonego wówczas badania wynikało, że tyle właśnie wody musi pić człowiek, żeby jego organizm dobrze funkcjonował. Sęk w tym, że nie chodziło jedynie o wodę, którą pijemy, ale również o tę zawartą w jedzeniu. Niestety, druga część wniosków, gdzieś przepadła przez te wszystkie lata i każdego dnia "specjaliści" nakazują nam picie setek litrów wody. Nawet jeśli nie mamy na to ochoty. Dodatkowo wbrew niektórym opiniom należy pamiętać, że zimna woda nie odchudza, dzięki piciu wody wcale nie schudniemy, picie wody nie przyspiesza metabolizmu oraz nie zmniejsza naszego żołądka.

4. Jedyną dobrą przekąską jest seler naciowy lub marchewka

Fałsz. Niewielu ludzi potrafi oszukać swój organizm i czuć się dobrze po zjedzeniu marchewki, chociaż miało się ochotę na wielki kawał ciasta czekoladowego. Małe odstępstwa od diety są dobre i nikomu jeszcze nie zaszkodziły. Chodzi po prostu o ilość spożywanych przez ciebie słodyczy. Jeśli masz ochotę na coś słodkiego zjedz jedno ciastko, a nie całą paczkę. Nawet modelki jedzą słodycze. One po prostu wiedzą kiedy należy przestać. Innym sposobem jest robienie sobie jednego/dwóch dni w miesiącu, w trakcie, których bedziesz mógł zjeść tyle słodkich rzeczy ile będziesz w stanie. 

Powiązane artykuły