Jak zrzucić zbędne kilogramy w zdrowy sposób? Odchudzanie bez głodówki i wyrzeczeń

Wakacje i sezon urlopowy za pasem, więc to najwyższa pora, by zadbać o swoje ciało i zrzucić zbędne kilogramy. Jak zdrowo schudnąć? Jak pozbyć się niechcianego ciałka, ale tak, żeby nasz organizm nie ucierpiał przy rygorystycznej diecie?

Dietetycy są zgodni - nie należy chudnąć za szybko, bo nagła utrata wagi nie wpływa dobrze na nasze zdrowie i samopoczucie. Prawidłowe, bezpieczne chudnięcie wynosi od pół kilograma do kilograma na tydzień. Jak zatem w zdrowy sposób pozbyć się zbędnych kilogramów? Jest kilka sprawdzonych sposobów.

Odchudzanie - postaw na zdrowe odżywianie

Przede wszystkim trzeba pamiętać, że tylko dieta zbilansowana, urozmaicona i uregulowana pomaga w zrzuceniu kilogramów. Bardzo ważne są także ćwiczenia lub inne przejawy aktywności fizycznej.

Trzeba pamiętać o 4 - 5 posiłkach dziennie, żeby organizm to, co zjada, wykorzystywał w danym momencie. Między posiłkami powinniśmy robić 3, 4 godziny przerwy i gdy poziom glukozy zacznie spadać, dostarczać organizmowi kolejną porcję energii - suszone lub świeże owoce. Zdrowa dieta powinna dostarczać wszystkich niezbędnych składników odżywczych. W diecie powinny przeważać produkty takie jak warzywa, owoce, białe mięso, grube kasze. Należy ograniczyć słodycze, alkohol, a białe pieczywo zastąpić ciemnym. Jeśli jemy mięso to jedzmy białe, ryby, więcej warzyw niż owoców. I dużo pijmy - 1,5 - 2 litrów dziennie. Unikajmy bananów i winogron, bo podwyższają poziom glukozy. Najlepsze w diecie są melony, truskawki, cytrusy i jabłka. 

Ćwiczenia pokonają efekt jo-jo

Jeśli uda nam się schudnąć i po zakończonej diecie dalej pamiętamy o ruchu i ćwiczeniach modelujących sylwetkę to musimy bardzo uważać, by nie wrócić do złych nawyków żywieniowych - szczególnie nieregularnego jedzenia, czy zjadania wszystkiego co popadnie, by tylko zapełnić żołądek.

W pewnym momencie organizm robi zapasy i tak powstaje efekt jo-jo. Trzeba pamiętać, by na początku liczyć kalorie i przestrzegać limitów, które narzuciliśmy sobie w trakcie diety. Powoli można zwiększać kalorie, aż dojdziemy do momentu, gdy organizm dobrze funkcjonuje, czyli nie chudnie i nie tyje i dostarczamy organizmowi tyle energii, ile potrzebuje.

Powiązane artykuły