Jak pozbyć się wystającego brzucha? Poznaj przykładowe menu i ćwiczenia na kanapie

Jak pozbyć się wystającego brzucha? Poznaj przykładowe menu i ćwiczenia
Fot. Photos.com

Dla wielu z nas zaokrąglony brzuch o duży kłopot. Marzymy, aby był śliczny i plaski, a tymczasem... Jak pozbyć się tej niechcianej wypukłości? Pomoże ci w tym odpowiednie menu i kilka ćwiczeń, które wzmocnią osłabione mięśnie.

Odchudzaj się stopniowo

Pozbędziesz się nadmiaru tłuszczu i zachowasz smukłą sylwetkę. Przyzwyczaisz też organizm do innego gospodarowania składnikami odżywczymi. Dzięki temu po skończeniu diety nie odzyskasz utraconych kilogramów. Oczywiście jeśli nadal będziesz się racjonalnie odżywiać i ćwiczyć.

Zmień dietę - jedz warzywa!

Podczas odchudzania najwięcej kłopotu sprawia uczucie głodu. Unikniesz go, jedząc niskokaloryczne warzywa bogate w błonnik, który na długo daje uczucie sytości. Poza tym jarzyny posiadają niewiele sodu, za to sporo potasu. Takie proporcje mikroelementów ułatwiają wydalanie płynów z organizmu. A właśnie ich nadmiar sprzyja tyciu.

Unikaj gazowanych napojów, ostrych przypraw, cukru, ponieważ zakłócają proces trawienia. Utrudniają go taże niektóre warzywa, np. kapusta, fasolka. Pamiętaj, że warzywa w zbyt dużych ilościach zmniejszają wchłanianie cukru przez organizm. Dlatego sałatki i surówki doprawiaj sosem winegret, który pobudza wydzielanie soków trawiennych. Zjadaj je przed daniem głównym. Pij też jogurty zawierające szczepy żywych kultur bakterii, które regulują przemianę materii. Podobne działanie mają owoce o pomarańczowej skórce, szczególnie grejfrut, Korzystne są także bogate w pektyny jabłka.

Ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha

  • Połóż się na podłodze. Unoś się do siadu z wyciągniętymi przed siebie rękami i jednocześnie na zmianę – raz podniesioną lewą, raz prawą nogą. Ćwiczenie wykonaj po 5 razy na każda nogę.
  • Leżąc na plecach z dłońmi pod głową, unieś wyprostowane nogi. Przyciągnij do piersi lewą nogę, podnieś głowę i barki i dotknij prawym łokciem do lewego kolana. Powtórz to 4 razy do każdego kolana.
  • Staraj się jak najczęściej wciągać brzuch. To proste ćwiczenie doskonale wzmacnia i modeluje mięśnie.

Ćwiczenia na kanapie: Na kanapie też można ćwiczyć!

Powiązane artykuły